Wednesday, April 26, 2006

memoir of buddy...

BUDDY...sebln lebih jd teman kala stay up, skang dh pergi tinggalkn aku..huhu..pergi tak kembali..terbayang2 kat mata pagi2 masa aku breakfast dier pn akan sibuk2 nak breakfast gaks..n 2 hari sebelum dia pergi, aku terlupa langsung nak kasik dier makan sebab sibuk dengan mid term exam..
terbayang-bayang lagi keletah nakal dia yg suka mengusik..bila aku balik dia akan bergerak lincah seolah-olah gembira aku balik dari kelas..bila aku tukar air, dia akan berpura2 seolah tidak bernyawa mengusik aku..hari2 aku ketawa dengan keletah dia..
teringat lagi malam terakhir aku dan dia..semasa aku sibuk membuat ulangkaji terakhir sebelum microwave eng. exam, dia seolah-olah lemah..membiarkan diri mengikut arus air..maafkan aku buddy, kalau aku tahu malam itu yang terakhir, aku akan tukar air masa tu jugak..maafkan aku kerana aku salah sangka.perkiraan aku dia saja2 main2 nak menyakat macam hari2 biasa..siapa tahu, itu yang terakhir aku melihat dia..
awal pagi aku bangun, aku lihat buddy dah terkulai layu..yang tinggal hanyalah buih2 oksigen dalam balang comel....huhuhu..aku rindu buddy.rindu sangat2..pada jt n aphied, buddy hanya seekor ikan kecik tapi bagi aku buddy kawan baik yg sentiasa teman aku stay up mlm2 kat meja kecik nih..huhuhu..sedey woo...balang comel buddy aku dh basuh..setiap kali aku tgk balang kosong sedey gler arrr...huhuhu

No comments: