Sunday, April 30, 2006

a journey..

semlm g dongyang amik beskal.beskal putih yg dh lama aku tak bwk..terasa mengabaikn laks beskal yg seblm nih aku jaga sepenuh hati.sorry yer beskal..smp dongyang aku basuh beskal nih n bwk g kedai beskal check mane2 yg patut..sbb beskal aku macho, tader rosak ape2....aku naik beskal dr dongyang balik ke hanyang..dulu tgk abg.faizal bwk beskal ke mana2..n skang baru aku tau betapa beshnyer bwk beskal jln2 sekitar seoul nih..
aku memulakan perjalanan dr dongyang kira2 pukul 2.20pm..jln2 dlm sejam tanpa berhenti aku berjaya menghabiskn kira2 16km iaitu aku berhenti kat kawasan lepas yeouido..ramai sgt org kat situ..tak larat nk berenti..mmg cantek tak hingat ar..aku leh nmpk ade bunga byk, ade 63 building, ade bgnan parlimen korea,ade LG twin tower (lawa lg klcc aa..bgnan nih kembar tp tak melekat) org picnic, org main layang2, org dating2,org main banana boat, org amik gamba n mcm2 orang..
kayuh lg kayuh, mmg tak rasa penat..tp yg rugi sgt sbb aku tak bwk kamera..huhuhu..nyesal dowh..kalo tak mcm2 gamba, dr mcm2 angle bleh aku amik..next time rasa nk wat lg..tapi tak tau masa mengizinkn ker tak..
satu persatu jambatan kat hangang tuh aku rentas..dr yanghwa daegyo smp dongho daegyo..plg cun(idea creative amik gamba) kalo korang berada kat bwh jambatan subway line 1..serius cantek..antic lg ..huhuhu
smp kat dongho daegyo aku angkat basikal naik tangga...nih mmg adventure gler ar..aku pn tak tau camne leh terdaya nk angkat beskal berat tuh..muhahahhaha...
jln2 merentasi dongho daegyo tuh, mmg highway arr kat situ..org pelik tgk aku diorg hon..*wekkk..tak kuasa! pastu lalu kat oksu, aku terpegun kejap sbb situ area aku duduk masa mula2 dtg korea (almost 5 thn lepas)..tak byk berubah..kedai gambar,pakcik jual buah, pakcik farmasi, mart,kedai bunga sumer mcm dulu gaks..huhuhuhu..lalu kat dpn umah lama dulu, makcik n pakcik tuan rumah tuh masih kenal aku lg..so lepak kejap minum susu smbl borak2..diorg pn masih cam dulu lg..ade kedai kecik kedai jahit n kedai kasut yg comel...
dr oksu ke hanyang, tak besh sgt sbb dh lalu jln besar..sibuk n agak bahaya..tp aku selamat gaks smp hanyang kol 4.50pm..lebih kurang 3 jam 20 min gak aku berkayuh...lama gak tuh..mungkin pasnih kalo g lagik bleh lg cepat..muhhahahhaha...

No comments: