Thursday, October 27, 2011

Recycle!!

Hari isnin lepas adalah hari pecinta bumi bagi aku & family..hehe..taklah sebenarnya hari mengemas rumah..Botol-botol plastik air mineral sangat banyak kat rumah hokayy..Sebabnya? Kitorang beli & minum air mineral Giant setiap hari. Bukan sebab malas nak masak air, tapi sejak balik Malaysia lepas grad dulu aku takleh nak minum air paip masak gitu-gitu je..ngengada plak kan? hahaha..Bukan apa, dulu awal 2008, awal-awal masuk keje kat Proton dulu aku selalu MC.Demam la, batuk la..Kaji punya kaji, rupanya air paip yang dimasak tu berkeladak..Aishhhh..terus tukar minum air mineral je, kalo tak cap Giant, cap TESCO..memana yang murah laa..
Berterusan lah sampai dah anak sorang nih. Kenapa tak beli filter air? Haa...aku dok rumah gomen je, dulu rumah sewa..malas plak nak beli filter, nanti nak pindah kena panggil orang service tu untuk pasang kat rumah baru. Leceh, nanti ada installation fee.. :p
Dulu kat saujana putra, aku buang je botol mineral tu, skang dah kedekut. Tak mau kasi kat cleaner..hehehe..hasil pengumpulan 6 bulan, dapatlah selonggok botol mineral yang aku penyek2 kasi senang nak angkut. Hasil jualan dapatlah RM5 je? Heh, cukuplaa tu, buat tambah duit tabung Aqeel. :D Lepas nih kumpul lagi agak-agak dah setengah tahun baru pegi jual ek :D

No comments: